O usłudze

Weryfikacja AIS to usługa bazująca na dostępie do informacji o rachunku bankowym klienta. Dzięki niej firmy mogą łatwo i szybko zweryfikować tożsamość i/lub ocenić wiarygodność nowych klientów, sprawdzając ich zdolność kredytową oraz rzetelność w płaceniu rachunków, czy spłacaniu rat. Rozwiązanie cieszy się rosnącą popularnością wśród podmiotów z branży finansowej, telekomunikacyjnej i energetycznej, ponieważ pozwala znacznie przyspieszyć procesy sprzedażowe, np. rozpatrywanie wniosku kredytowego. W poniższej bazie wiedzy znajdziesz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące usługi weryfikacji.

Otrzymałem wiadomość z informacją o weryfikacji. Co to za weryfikacja?

Weryfikacja AIS to usługa dostępu do informacji o rachunku bankowym klienta – oczywiście wyłącznie za jego zgodą. Pobierane są dane osobowe oraz dane transakcyjne (wpływy i wydatki), na podstawie których można potwierdzić tożsamość klienta oraz zweryfikować np. jego zdolność kredytową. Zakres udostępnianych danych zależy od wymagań firmy, z której usług chce skorzystać klient wyrażający zgodę na weryfikację.

Gdzie mogę znaleźć regulamin usługi?

Regulamin usługi jest dostępny pod linkiem widocznym w zgodzie na skorzystanie z usługi oraz w wiadomości e-mail, którą od nas otrzymasz po zleceniu weryfikacji.

Jak przebiega proces weryfikacji?

Będąc na stronie firmy, z oferty której chcesz skorzystać, wyrażasz zgodę na przeprowadzenie weryfikacji z wykorzystaniem dostępu do informacji o Twoim rachunku bankowym. Wówczas zostajesz przekierowany z serwisu firmy na stronę Blue Media, która czasem jest ostylowana zgodnie z identyfikacją wizualną danego partnera. Stamtąd trafiasz do swojej bankowości internetowej. Tam odbywa się uwierzytelnienie oraz autoryzacja zgody na przeprowadzenie weryfikacji. Po poprawnej autoryzacji (kodem SMS lub poprzez aplikację mobilną banku), Blue Media pobiera z rachunku potrzebne dane i przekazuje je firmie oraz Tobie. Po opuszczeniu serwisu banku, zostajesz przekierowany z powrotem na stronę firmy, z usług której chcesz skorzystać. Cały proces weryfikacyjny odbywa się automatycznie i trwa zazwyczaj kilka minut. Po przeprowadzonej weryfikacji i powrocie na stronę firmy od razu widzisz jej wynik i wiesz, czy możesz skorzystać z interesującej Cię oferty. Zakres widocznych informacji zależy od założeń danej firmy.

Czy i jak mogę wycofać się z weryfikacji?

Po zalogowaniu do bankowości internetowej, zostaniesz poproszony o zgodę na przeprowadzenie weryfikacji. Gdy to zrobisz – proces się rozpocznie. Do momentu wyrażenia zgody możesz się wylogować i w ten sposób przerwać weryfikację.

W jaki sposób dane z banku trafią do Blue Media?

Realizacja usługi jest możliwa dzięki unijnej dyrektywie PSD2, której ideą jest Otwarta Bankowość (Open Banking). Na jej mocy, banki udostępniają swoje API upoważnionym przez KNF podmiotom. Jednym z nich jest Blue Media S.A. Dzięki temu możemy nawiązać połączenie z bankiem i umożliwić klientowi udostępnienie danych z rachunku bankowego (osobowych i transakcyjnych) – wszystko odbywa się w oparciu o odpowiednią autoryzację i nie wymaga pobierania wyciągów z banku.

Porozmawiajmy