Co oznaczają przesyłane do mnie maile dotyczące rozpoczęcia transakcji oraz zarejestrowania wpłaty?

08/01/2021
Udostępnij:

Wspomniane wiadomości stanowią potwierdzenie aktualnego statusu zleconej płatności online. Otrzymujesz wiadomość za każdym razem, gdy status się zmienia. "Rozpoczęcie transakcji" oznacza, że płatność została zlecona, a "zarejestrowanie wpłaty", że środki dotarły do odbiorcy.

Samo "rozpoczęcie transakcji" nie oznacza, że środki zostaną pobrane z Twojego konta i przekazane odbiorcy. Żeby tak się stało - musisz autoryzować transakcję. Jeśli tego nie zrobisz - zlecenie płatności zostanie anulowane. Autoryzacja transakcji oznacza wyrażenie zgody na jej wykonanie (np. zaakceptowanie przelewu poprzez poprawne zalogowanie się do banku i potwierdzenie operacji kodem sms).

Możesz dokończyć transakcję jeżeli w mailu o rozpoczęciu otrzymałeś link do kontynuacji. W sytuacji, gdy w wiadomości nie ma linku do płatności, a chcesz opłacić transakcję, rozwiązaniem może okazać się rozpoczęcie zapłaty od nowa lub bezpośredni kontakt z dostawcą.

Jeżeli w ogóle nie zlecałeś żadnej płatności - zignoruj i usuń te wiadomości. Być może ktoś pomylił się podczas wpisywania adresu e-mail i wiadomość trafiła do Ciebie przez przypadek. Nie musisz się obawiać - otrzymanie takiej wiadomości nie jest jednoznaczne z tym, że z Twojego konta została zlecona płatność. Nic takiego nie będzie miało miejsca.

Zobacz także

Jaki jest czas realizacji transakcji, jeżeli zlecę płatność online?

Dlaczego mojego banku nie ma na liście?

Co zrobić, żeby dostać fakturę za prowizję za wykonanie płatności online

POROZMAWIAMY?