O usłudze

Szybkie płatności za rachunki to jedno z naszych najpopularniejszych rozwiązań. Dzięki niemu możesz błyskawicznie zlecić płatność za rachunek - klikając w link widoczny na otrzymanej na maila fakturze lub w przycisk "Zapłać" bezpośrednio w eBOK swojego dostawcy. W poniższej bazie wiedzy znajdziesz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące płatności za rachunki, takie jak termin realizacji transakcji, wysokość prowizji, czy dostępność usługi. Jeżeli poniższe informacje okażą się niewystarczające - skontaktuj się z naszym zespołem, a odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.

Jaki jest czas realizacji transakcji, jeżeli zlecę płatność online?

W przypadku płatności za pośrednictwem Blue Media, transakcja jest realizowana maksymalnie do końca dnia roboczego następującego po otrzymaniu przez nas środków od nadawcy przelewu. Natomiast za aktualizację danych w eBOK odpowiada już sam dostawca. Czasami zajmuje to od 24 do 48 godzin. Jeśli po upływie 48 h w eBOK nadal nie będzie odnotowanej płatności - skontaktuj się z dostawcą.

Dlaczego moja płatność za rachunek nie została zrealizowana?

Niezrealizowana płatność za rachunek może mieć różne przyczyny. Najczęściej są one następujące: brak wystarczających środków na Twojej karcie lub rachunku bankowym, błędnie podane dane z karty np. numer karty czy kod CVV, przekroczony limit kwoty lub liczby transakcji na Twojej karcie lub rachunku bankowym, bank odmówił zaakceptowania płatności, karta jest zablokowana, użycie niepoprawnych danych do logowania do banku, przekroczenie czasu na wpisanie kodu BLIK (kod BLIK wygasł), wprowadzenie błędnego kodu BLIK. Jeżeli nie wystąpiła żadna z opisanych sytuacji, spróbuj ponownie zlecić płatność. Możesz to zrobić klikając w link, który znajduje się w wiadomości e-mail informującej o rozpoczęciu transakcji lub bezpośrednio na fakturze/w eBOK-u dostawcy. Jeśli próba się nie powiedzie – skontaktuj się z nami za pośrednictwem poniższego formularza. var id = "płatnosci_za_rachunki"; var formularz = $("#lms_form"); $( document ).ready(function() { generateForm(); preventDefaultSend(); validateForm(); });

Dlaczego mojego banku nie ma na liście?

Jeżeli Twojego banku nie ma na liście, to znaczy, że trwa tymczasowa awaria lub nie obsługuje on jeszcze płatności online Blue Media. Stale poszerzamy listę naszych partnerów, w związku z czym mamy nadzieję, że Twój bank już wkrótce dołączy do tego grona. Aktualna lista banków realizujących płatności online Blue Media: ING Bank Śląski, Credit Agricole, BOŚ Bank, Alior Bank, PBS, NeoBank, mBank, Millennium Bank, Bank Pocztowy, PayWay Toyota Bank, Plus Bank, Getin Bank, BNP Paribas, IPKO, IGO, Santander Bank Polska, Pekao S.A, Citi Bank Handlowy, Noble Bank, Nest Bank, BS w Sztumie, BS Lututów, BS w Toruniu, Envelo Bank, BS w Rumii, Krakowski BS, BS Biała Rawska. Gdy Twojego banku nie ma na liście, możesz wybrać inną metodą płatności, np. BLIK-iem, kartą płatniczą. Często dostępna jest również opcja 'Mam konto w innym banku' – jeżeli ją wybierzesz wówczas system wygeneruje dane do przelewu, których należy użyć, żeby zlecić transakcję. Ważne: w przypadku wyboru opcji 'Mam konto w innym banku' wykonywany jest przelew międzybankowy, który jest księgowany zgodnie z przyjętym przez bank harmonogramem. Np. przelew zlecony w weekend może zostać zaksięgowany dopiero w poniedziałek. Jeśli nie masz pewności, jak korzystać z BLIK-a lub karty płatniczej – skorzystaj z instrukcji, które przygotowaliśmy właśnie na takie potrzeby: Jak korzystać z wygodnych płatności BLIK? Jak płacić kartą przez internet?

Co zrobić, żeby dostać fakturę za prowizję za wykonanie płatności online

Wystarczy, że napiszesz do nas za pośrednictwem formularza kontaktowego i prześlesz w wiadomości dane firmowe niezbędne do wystawienia faktury: nazwę, adres, NIP oraz Twój adres mailowy, na który mamy przesłać dokument. Faktura trafi do Ciebie maksymalnie w ciągu kilku dni roboczych od przesłania prośby. var id = "faktura_za_prowizje_za_platnosc_online"; var formularz = $("#lms_form"); $( document ).ready(function() { generateForm(); preventDefaultSend(); validateForm(); });

Co oznaczają przesyłane do mnie maile dotyczące rozpoczęcia transakcji oraz zarejestrowania wpłaty?

Wspomniane wiadomości stanowią potwierdzenie aktualnego statusu zleconej płatności online. Otrzymujesz wiadomość za każdym razem, gdy status się zmienia. "Rozpoczęcie transakcji" oznacza, że płatność została zlecona, a "zarejestrowanie wpłaty", że środki dotarły do odbiorcy. Samo "rozpoczęcie transakcji" nie oznacza, że środki zostaną pobrane z Twojego konta i przekazane odbiorcy. Żeby tak się stało - musisz autoryzować transakcję. Jeśli tego nie zrobisz - zlecenie płatności zostanie anulowane. Autoryzacja transakcji oznacza wyrażenie zgody na jej wykonanie (np. zaakceptowanie przelewu poprzez poprawne zalogowanie się do banku i potwierdzenie operacji kodem sms). Możesz dokończyć transakcję jeżeli w mailu o rozpoczęciu otrzymałeś link do kontynuacji. W sytuacji, gdy w wiadomości nie ma linku do płatności, a chcesz opłacić transakcję, rozwiązaniem może okazać się rozpoczęcie zapłaty od nowa lub bezpośredni kontakt z dostawcą. Jeżeli w ogóle nie zlecałeś żadnej płatności - zignoruj i usuń te wiadomości. Być może ktoś pomylił się podczas wpisywania adresu e-mail i wiadomość trafiła do Ciebie przez przypadek. Nie musisz się obawiać - otrzymanie takiej wiadomości nie jest jednoznaczne z tym, że z Twojego konta została zlecona płatność. Nic takiego nie będzie miało miejsca.

Jak płacić kartą przez internet?

Porozmawiajmy