Zakup

Skorzystaj z opracowanej przez nas bazy wiedzy, w której znalazły się odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania związane z zakupami przez internet. Wyjaśniamy, między innymi, co możesz zrobić jeżeli chcesz anulować swoje zamówienie, po jakich czasie wpłacone przez Ciebie środki trafią do sklepu internetowego oraz gdzie możesz znaleźć numer rachunku i pozostałe dane niezbędne do przelewu. Jeżeli poniższe informacje okażą się dla Ciebie niewystarczające - skontaktuj się z naszym zespołem, a odpowiemy na wszystkie Twoje pytania. Jesteśmy tu, żeby Ci pomóc.

Jak anulować zamówienie?

Jeżeli środki zostały już pobrane z Twojego konta, niezwłocznie skontaktuj się ze sklepem internetowym, w którym dokonałeś zakupu i zawnioskuj o anulowanie zamówienia oraz zwrot środków. Nie wiesz jak skontaktować się ze sklepem? Wejdź na stronę internetową sklepu, w którym zrobiłeś zakupy, kliknij zakładkę "Kontakt" i skorzystaj z formularza kontaktowego lub poszukaj w regulaminie sklepu danych kontaktowych, takich jak adres e-mail lub telefon. Jeżeli nie chcesz dokończyć płatności – zignoruj wiadomość o rozpoczęciu transakcji. Każda transakcja jest ważna tylko przez określony czas (zazwyczaj 6 dni) – później się przeterminowuje i zostaje anulowana. Nie musisz zatem zgłaszać nam, iż wpłata nie została dokonana. Jeśli uważasz, że sklep Cię oszukał – tutaj możesz znaleźć więcej informacji nt. tego, co możesz zrobić.

Jak mogę otrzymać numer rachunku i dane niezbędne do przelewu?

Jeżeli chcesz skorzystać z płatności online Blue Media, wybierz swój bank, a: zostaniesz przekierowany do swojej bankowości internetowej, gdzie dane do przelewu będą już uzupełnione; lub wszystkie dane niezbędne do zlecenia przelewu wyświetlą się w oknie przeglądarki, a Ty będziesz musiał otworzyć nowe okno przeglądarki, zalogować się do swojej bankowości internetowej i zlecić przelew używając wyświetlonych przez nas danych (skopiuj je i wklej w odpowiednie pola). Wyjaśnienie: Dane będą automatycznie uzupełnione lub nie w zależności od tego, w jakim banku masz rachunek. Niektóre banki obsługują płatności pay by link (PBL), a inne nie. Bez względu na to, w obu przypadkach płatność zostanie zrealizowana tak samo szybko. Ważne: w sytuacji, gdy nie masz konta w żadnym z banków, które wyświetliły się na stronie płatności - wybierz opcję "Mam konto w innym banku". Wówczas system wygeneruje dane do przelewu, których należy użyć, żeby sfinalizować transakcję po zalogowaniu do swojego banku. Będzie to przelew międzybankowy, co znaczy, że transakcja może zostać zaksięgowana po kilku dniach. Dodatkowo, nie zawsze opcja "Mam konto w innym banku" jest dostępna. Zależy to od indywidualnych ustawień serwisu, na stronie którego dokonywana jest płatność. W takim wypadku sugerujemy skorzystać z innej dostępnej na stronie metody płatności, np. karty płatniczej, BLIK. Jeżeli chcesz samodzielnie wykonać przelew (bez korzystania z systemu do płatności online) - skontaktuj się ze sprzedawcą, który jest w stanie dostarczyć Ci niezbędne dane do przelewu. Nie wiesz jak skontaktować się ze sklepem? Wejdź na stronę internetową sklepu, w którym zrobiłeś zakupy, kliknij zakładkę "Kontakt" i skorzystaj z formularza kontaktowego lub poszukaj w regulaminie sklepu danych kontaktowych, takich jak adres e-mail lub telefon.

Czy i jak mogę sprawdzić, czy sklep internetowy otrzymał już moją wpłatę?

W momencie realizacji płatności otrzymasz od nas wiadomość e-mail, która potwierdza zmianę statusu transakcji. Pamiętaj, żeby poza głównym folderem z wiadomościami sprawdzić również SPAM i pozostałe zakładki - czasami zdarza się, że nasze wiadomości trafiają właśnie tam. Jeżeli chcesz się upewnić czy płatność została odnotowana po stronie sklepu - skontaktuj się z nim. Nie wiesz jak skontaktować się ze sklepem? Wejdź na stronę internetową sklepu, w którym zrobiłeś zakupy, kliknij zakładkę "Kontakt" i skorzystaj z formularza kontaktowego lub poszukaj w regulaminie sklepu danych kontaktowych, takich jak adres e-mail lub telefon.

Kiedy sklep otrzyma moją wpłatę?

Sklep otrzyma powiadomienie o Twojej wpłacie praktycznie w tym samym momencie, gdy środki zostaną zaksięgowane w systemie Blue Media S.A. Najczęściej jest to kilkanaście sekund po tym jak kupujący poprawnie zautoryzuje płatność. W tym samym momencie na adres e-mail zamawiającego trafia wiadomość z potwierdzeniem płatności. Potwierdzenie mailowe jest dowodem na poprawne dokonanie zapłaty za zamówienie. Jeżeli odbiorca w dalszym ciągu twierdzi, iż nie otrzymał zapłaty, może skontaktować się bezpośrednio z nami i wyjaśnić sytuację.

Nie mieszkam w Polsce. Czy mogę zlecić płatność z zagranicznego banku?

Czy muszę wysłać sprzedawcy otrzymane potwierdzenie transakcji?

Za jakie zamówienie dokonałem zapłaty?

Porozmawiajmy