Sporne sytuacje

Skorzystaj z opracowanej przez nas bazy wiedzy, w której znalazły się odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania związane z rozstrzyganiem spornych sytuacji pomiędzy kupujących a sklepem internetowym. Wyjaśniamy między innymi, co możesz zrobić jeżeli zapłaciłeś za towar, a sprzedawca twierdzi, że nie odnotował wpłaty lub czas oczekiwania na realizację zamówienia się przedłuża. Jeżeli poniższe informacje okażą się dla Ciebie niewystarczające - skontaktuj się z naszym zespołem, a odpowiemy na wszystkie Twoje pytania. Jesteśmy tu, żeby Ci pomóc.

Jak wygląda potwierdzenie zapłaty wysyłane przez Blue Media?

Na potwierdzeniu wpłaty widnieją zazwyczaj nastepujące dane: informację o odbiorcy płatności numer zamówienia identyfikator transakcji kwotę transakcji kwotę ewentualnej prowizji dla Blue Media S.A. łączną kwotę datę otrzymania zlecenie płatniczego Oto przykład potwierdzenia wpłaty (widok potwierdzeń może się różnić w zależności od sprzedawcy).

Środki zostały pobrane z mojego konta, a sklep twierdzi, że nie otrzymał wpłaty. Co teraz?

Zajrzyj do skrzynki mailowej i sprawdź, czy otrzymałeś od nas maila z potwierdzeniem transakcji. Jeżeli je masz - prześlij je do sklepu internetowego, w którym złożyłeś zamówienie. To dokument, który powinien być dla sklepu wystarczającym dowodem na dokonanie przez Ciebie płatności. Może się zdarzyć, że nie otrzymasz potwierdzenia transakcji, a ona zostanie zrealizowana. Wówczas możesz pobrać ze swojej bankowości internetowej potwierdzenie zrealizowanej płatności i przesłać je do sklepu. Nie wiesz jak skontaktować się ze sklepem? Wejdź na stronę internetową sklepu, w którym zrobiłeś zakupy, kliknij zakładkę "Kontakt" i skorzystaj z formularza kontaktowego lub poszukaj w regulaminie sklepu danych kontaktowych, takich jak adres e-mail lub telefon. Potwierdzenie mailowe jest dowodem na poprawne dokonanie zapłaty za zamówienie. Jeżeli odbiorca w dalszym ciągu twierdzi, iż nie otrzymał zapłaty, może skontaktować się bezpośrednio z nami i wyjaśnić sytuację.

Otrzymałem e-mail z informacją o zarejestrowaniu transakcji. Czy to potwierdzenie, że została zrealizowana?

Tak. "Zarejestrowanie transakcji" oznacza, że środki zostały przekazane odbiorcy płatności.

Jakie dane mogę podać sprzedawcy, żeby potwierdzić, że dokonałem płatności za pośrednictwem Blue Media S.A.?

Przekaż sprzedawcy informacje widoczne na potwierdzeniu realizacji płatności, które od nas otrzymałeś mailowo. Będą to np. numer (identyfikator) transakcji lub numer zamówienia. Na podstawie tych danych sprzedawca będzie w stanie zweryfikować płatność. Możesz również przekazać sprzedawcy potwierdzenie transakcji, które od nas otrzymałeś. Jeżeli z jakichś przyczyn nie masz w swojej skrzynce mailowej potwierdzenia realizacji płatności, zaloguj się do swojej bankowości internetowej i przepisz numer identyfikacyjny transakcji widoczny w tytule zrealizowanego przelewu. Nie wiesz jak skontaktować się ze sklepem? Wejdź na stronę internetową sklepu, w którym zrobiłeś zakupy, kliknij zakładkę "Kontakt" i skorzystaj z formularza kontaktowego lub poszukaj w regulaminie sklepu danych kontaktowych, takich jak adres e-mail lub telefon.

Dokonałem opłaty, ale sklep twierdzi, że nie otrzymał środków. Co teraz?

Zacznij od upewnienia się, czy środki zostały rzeczywiście pobrane z Twojego konta. Jeżeli tak, wyślij sprzedawcy potwierdzenie przelewu. To powinno stanowić wystarczający dowód na opłacenie przez Ciebie zamówienia. Nie wiesz jak skontaktować się ze sklepem? Wejdź na stronę internetową sklepu, w którym zrobiłeś zakupy, kliknij zakładkę "Kontakt" i skorzystaj z formularza kontaktowego lub poszukaj w regulaminie sklepu danych kontaktowych, takich jak adres e-mail lub telefon. Potwierdzenie mailowe jest dowodem na poprawne dokonanie zapłaty za zamówienie. Jeżeli odbiorca w dalszym ciągu twierdzi, iż nie otrzymał zapłaty, może skontaktować się bezpośrednio z nami i wyjaśnić sytuację.

Za jakie zamówienie dokonałem zapłaty?

Niestety Blue Media S.A., jako operator płatności, nie dysponuje tak szczegółowymi informacjami. Zaloguj się do swojej bankowości internetowej, sprawdź szczegóły transakcji, takie jak: numer transakcji czy tytył przelewu i skontaktuj się ze sprzedawcą, który będzie w stanie powiedzieć Ci co zamówiłeś. Sprawdź również swoją skrzynkę pocztową. Może znajdziesz w niej potwierdzenie złożonego zamówienia, które rozwieje Twoje wątpliwości. Nie wiesz jak skontaktować się ze sklepem? Wejdź na stronę internetową sklepu, w którym zrobiłeś zakupy, kliknij zakładkę "Kontakt" i skorzystaj z formularza kontaktowego lub poszukaj w regulaminie sklepu danych kontaktowych, takich jak adres e-mail lub telefon.

Nie otrzymałem opłaconego towaru. Czy Blue Media zwróci mi wpłacone pieniądze?

Skontaktuj się ze sklepem internetowym, w którym złożyłeś zamówienie. Jeżeli to nie przyniesie skutku i sklep nie przyśle Ci opłaconego towaru - niezwłocznie zgłoś sprawę na policję. Blue Media S.A., jako operator płatności, nie ma możliwości zwrotu środków na wniosek kupującego. Nie wiesz jak skontaktować się ze sklepem? Wejdź na stronę internetową sklepu, w którym zrobiłeś zakupy, kliknij zakładkę "Kontakt" i skorzystaj z formularza kontaktowego lub poszukaj w regulaminie sklepu danych kontaktowych, takich jak adres e-mail lub telefon.

Dokonałem płatności, ale chcę się wycofać z zakupu. Co mogę zrobić?

Zgodnie z ustawą, każdy konsument, który zawarł umowę na odległość lub umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 14 dni. Jeżeli chcesz odstąpić od umowy (wycofać się z zakupu) - skontaktuj się ze sklepem internetowym, w którym zostało złożone zamówienie. Sprzedawca udzieli Ci wszystkich niezbędnych informacji nt. kroków, jakie należy podjąć. Nie wiesz jak skontaktować się ze sklepem? Wejdź na stronę internetową sklepu, w którym zrobiłeś zakupy, kliknij zakładkę "Kontakt" i skorzystaj z formularza kontaktowego lub poszukaj w regulaminie sklepu danych kontaktowych, takich jak adres e-mail lub telefon.

Czy muszę wysłać sprzedawcy otrzymane potwierdzenie transakcji?

Porozmawiajmy