Płatność

Skorzystaj z opracowanej przez nas bazy wiedzy, w której znalazły się odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania związane z zakupami przez internet. Wyjaśniamy, między innymi, co możesz zrobić jeżeli chcesz anulować swoje zamówienie, po jakich czasie wpłacone przez Ciebie środki trafią do sklepu internetowego oraz gdzie możesz znaleźć numer rachunku i pozostałe dane niezbędne do przelewu. Jeżeli poniższe informacje okażą się dla Ciebie niewystarczające - skontaktuj się z naszym zespołem, a odpowiemy na wszystkie Twoje pytania. Jesteśmy tu, żeby Ci pomóc.

Zleciłem płatność, ale środki nie zostały pobrane z mojego konta. Czy Blue Media S.A. pobierze prowizję od tej transakcji?

Jeżeli nie dokonałeś płatności (środki nie zostały pobrane z Twojego konta), nie obciążymy Cię żadnymi opłatami. Transakcja posiada rówież swój systemowy czas ważności - jest to zazwyczaj 6 dni. Po upłynięciu tego czasu transakcja automatycznie uzyskuje status przeterminowanej (wiadomości mailowe nie są wysyłane w tej sprawie). Nie musisz zatem zgłaszać nam, iż wpłata nie została dokonana.

Kliknąłem "zapłać" na stronie sklepu, ale chcę zrezygnować z zamówienia. Co teraz?

Do momentu autoryzacji możesz przerwać proces. Jeżeli nie potwierdzisz płatności, transakcja się po prostu przeterminuje i ją anulujemy – żadne środki nie zostaną pobrane z Twojego konta. Pamiętaj również, że zgodnie z prawem masz aż 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej na odległość (czyli np. zakupu przez internet) – bez podawania przyczyny. Jeżeli więc zapłaciłeś za zamówienie, ale chcesz z niego zrezygnować – od razu skontaktuj się ze sklepem, żeby nie realizował zamówienia. Nie wiesz jak skontaktować się ze sklepem? Wejdź na stronę internetową sklepu, w którym zrobiłeś zakupy, kliknij zakładkę "Kontakt" i skorzystaj z formularza kontaktowego lub poszukaj w regulaminie sklepu danych kontaktowych, takich jak adres e-mail lub telefon.

Kliknąłem "zapłać" na stronie sklepu, ale nie chcę płacić za zamówienie za pośrednictwem Blue Media S.A. Co mogę zrobić?

W każdej chwili, do momentu autoryzacji płatności, możesz przerwać proces i nie finalizować transakcji. Jeżeli nie potwierdzisz płatności, transakcja się przeterminuje i zostanie anulowana - żadne środki nie zostaną pobrane z Twojego konta. Jeżeli nie chcesz kontynuować transakcji - nie musisz nam tego zgłaszać. Zlecenie samo się anuluje. Transakcja posiada swój systemowy czas ważności - jest to zazwyczaj 6 dni. Po upłynięciu tego czasu transakcja automatycznie uzyskuje status przeterminowanej (wiadomości mailowe nie są wysyłane w tej sprawie).

Nie mieszkam w Polsce. Czy mogę zlecić płatność z zagranicznego banku?

Tak. Żeby płatność się powiodła należy wybrać płatność kartą VISA lub Mastercard (jeżeli sklep udostępnia taką metodę płatności). Przelewy zagraniczne nie są obsługiwane przez żaden z kanałów płatności bankowych - dlatego nie udostępniamy kodów BIC/SWIFT czy też numeru IBAN potrzebnych do przelewu. Jeżeli na stronie sklepu nie ma opcji płatności przy pomocy karty - skontaktuj się bezpośrednio ze sprzedawcą. Gdy nie masz pewności, jak dokonać płatności z użyciem karty płatniczej – skorzystaj z tej instrukcji , gdzie wytłumaczyliśmy cały proces krok po kroku.

Zostałem przekierowany na stronę banku, ale nie mogę się zalogować. Co teraz?

Upewnij się, że wpisujesz poprawny login i hasło. Jeżeli dane się zgadzają, sprawdź, czy Twój bank nie ma chwilowej awarii. System do szybkich płatności nie obsługuje kont firmowych, więc jeśli próbujesz zalogować się właśnie do takiego konta, niestety będzie to niemożliwe. System przekieruje Cię do systemu logowania dla klientów indywidualnych. Pamiętaj również, że Blue Media nie ma wpływu na brak możliwości zalogowania się do banku. Jeżeli masz pewność, że wpisujesz poprawne dane, ale cały czas nie możesz się zalogować - skontakuj się ze swoim bankiem.

Podczas dokonywania płatności wybrałem zły bank. Czy i jak mogę go zmienić?

Sprawdź swoją skrzynkę mailową, gdzie może czekać na Ciebie wiadomość od Blue Media S.A. zawierająca link umożliwiający finalizację transakcji. Standardowo link jest aktywny przez 6 dni od daty wygenerowania zlecenia płatniczego. Po kliknięciu w link system przekieruje Cię do kroku umożliwiającego wybór metody płatności, gdzie będziesz mógł wybrać właściwy bank. O tym, czy znajdziesz w skrzynce taką wiadomość decydują ustawienia danego sklepu internetowego. Jeżeli wśród wiadomości nie znajdziesz tej z linkiem, jedynym wyjściem jest ponowne złożenie zamówienia i przejście przez proces transakcyjny do końca. Nie musisz się martwić pierwszym, nieopłaconym zamówieniem - zostanie anulowane.

Chciałem dokonać opłaty, ale po kliknięciu przycisku "zapłać" nic się nie dzieje. Co teraz?

Jest kilka wyjść z tej sytuacji. Zacznij od sprawdzenia, czy możesz zrealizować płatność: na innym urządzeniu mobilnym lub stacjonarnym, korzystając z innej przeglądarki, po wyczyszczeniu pamięci podręcznej, po odświeżeniu strony. Jeżeli żaden z kroków nie przyniesie efektu, zrób zrzut ekranu z widocznym adresem URL i prześlij go do nas za pośrednictwem poniższego formularza kontaktowego. Pamiętaj, żeby w danych kontaktowych podać adres mailowy przypisany do transakcji, czyli ten którego użyłeś podczas dokonywania zakupów. var id = "blad_przy_zakupie"; var formularz = $("#lms_form"); $( document ).ready(function() { generateForm(); preventDefaultSend(); validateForm(); });

Nie mam konta w żadnym z banków, które wyświetliły się na stronie płatności. Co mogę zrobić?

Wybierz opcję "Mam konto w innym banku". Wówczas system wygeneruje dane do przelewu, których należy użyć po zalogowaniu się do swojego banku, żeby sfinalizować transakcję. Wskazówka: nie zawsze opcja "Mam konto w innym banku" jest dostępna. Zależy to od indywidualnych ustawień serwisu, na stronie którego dokonywana jest płatność. W takim wypadku sugerujemy skorzystać z innej dostępnej na stronie metody płatności, np. karty płatniczej, BLIK. Ważne: w przypadku, gdy skorzystasz z opcji "Mam konto w innym banku" wówczas wykonywany jest przelew międzybankowy, który jest księgowany zgodnie z przyjętym przez bank harmonogramem. Np. przelew zlecony w weekend może zostać zaksięgowany dopiero w poniedziałek.

W trakcie dokonywania opłaty wyrzuciło mnie ze strony. Jak mogę dokończyć transakcję?

Sprawdź swoją skrzynkę mailową, gdzie może czekać na Ciebie wiadomość od Blue Media S.A. zawierająca link umożliwiający finalizację transakcji. Standardowo link jest aktywny przez 6 dni od daty wygenerowania zlecenia płatniczego. O tym, czy znajdziesz w skrzynce taką wiadomość decydują ustawienia danego sklepu internetowego. Jeżeli wśród wiadomości nie znajdziesz tej z linkiem, jedynym wyjściem jest ponowne złożenie zamówienia i przejście przez proces transakcyjny do końca. Nie zawsze bowiem takie linki są wysyłane (gdy w wiadomości nie ma linku do kontynuacji, a mimo to chcesz opłacić już złożone zamówienie - niezbędny będzie kontakt ze sprzedawcą). Nie musisz się martwić pierwszym, nieopłaconym zamówieniem - zostanie anulowane. Transakcja posiada rówież swój systemowy czas ważności - jest to zazwyczaj 6 dni. Po upłynięciu tego czasu transakcja automatycznie uzyskuje status przeterminowanej (wiadomości mailowe nie są wysyłane w tej sprawie). Nie musisz zatem zgłaszać nam, iż wpłata nie została dokonana.

Jakie dane widnieją na potwierdzeniu wpłaty?

Na potwierdzeniu wpłaty widnieją nastepujące dane: odbiorca numer płatności identyfikator transakcji kwota transakcji opłata za realizację transakcji łączna kwota data otrzymania zlecenia Oto przykład potwierdzenia wpłaty (widok potwierdzeń może się różnić w zależności od sprzedawcy).

Sklep twierdzi, że nie otrzymał mojej wpłaty. Jak sprawdzić, czy transakcja została zrealizowana ?

Zacznij od upewnienia się, czy środki zostały rzeczywiście pobrane z Twojego konta. Jeżeli tak, wyślij sprzedawcy potwierdzenie przelewu. To powinno stanowić wystarczający dowód na opłacenie przez Ciebie zamówienia. Nie wiesz jak skontaktować się ze sklepem? Wejdź na stronę internetową sklepu, w którym zrobiłeś zakupy, kliknij zakładkę "Kontakt" i skorzystaj z formularza kontaktowego lub poszukaj w regulaminie sklepu danych kontaktowych, takich jak adres e-mail lub telefon. Potwierdzenie mailowe jest dowodem na poprawne dokonanie zapłaty za zamówienie. Jeżeli odbiorca w dalszym ciągu twierdzi, iż nie otrzymał zapłaty, może skontaktować się bezpośrednio z nami i wyjaśnić sytuację.

Otrzymałem e-mail z informacją o rozpoczęciu transakcji. Czy to potwierdzenie, że została zrealizowana?

Nie. Ten e-mail informuje o tym, że przyjęliśmy zlecenie transakcji. Gdy zostanie ona zrealizowana, powinieneś otrzymać od nas kolejną wiadomość z potwierdzeniem statusu.

Nie otrzymałem potwierdzenia dokonanej płatności. Jak mogę sprawdzić, czy sklep otrzymał zapłatę za zamówienie?

Zacznij od upewnienia się, czy środki zostały rzeczywiście pobrane z Twojego konta. Jeżeli tak, sprawdź, czy wiadomość z potwierdzeniem płatności nie trafiła przypadkiem do folderu SPAM lub do innej zakładki. Jeżeli otrzymałeś od nas wiadomość o zarejestrowaniu transakcji - oznacza to, że opłata została poprawnie przekazana do sprzedawcy. Potwierdzenie mailowe jest dowodem na poprawne dokonanie zapłaty za zamówienie. Jeżeli odbiorca w dalszym ciągu twierdzi, iż nie otrzymał zapłaty, może skontaktować się bezpośrednio z nami i wyjaśnić sytuację. Jeżeli nie masz na skrzynce mailowej potwierdzenia dokonanej transakcji, a w trakcie dokonywania płatności nie zmieniałeś żadnych danych, to bardzo prawdopodobne, że wpłata została poprawnie przekazana do sprzedawcy. W przypadku wątpliwości skontaktuj się ze sprzedawcą., który potwierdzi czy otrzymał wpłatę.

Czy i jak mogę wycofać transakcję?

Niestety nie można automatycznie wycofać transakcji. Jeżeli chcesz zrezygnować z zamówienia – od razu skontaktuj się ze sklepem lub innym usługodawcą. Nie wiesz jak? Wejdź na stronę internetową firmy, kliknij zakładkę "Kontakt" i skorzystaj z formularza kontaktowego lub poszukaj w regulaminie danych kontaktowych, takich jak adres e-mail lub telefon. Jeżeli np. zwróciłeś środki na zły numer konta i zastanawiasz się, jak je odzyskać – tutaj znajdziesz odpowiedź.

Chcę zmienić formę płatności na „za pobraniem”. Jak to zrobić?

Zwykle najskuteczniejszym i najszybszym sposobem jest po prostu złożenie nowego zamówienia, podczas którego wybierzesz metodę płatności "za pobraniem". Jeżeli opłaciłeś już zamówienie - skontaktuj się ze sklepem, w którym zrobiłeś zakupy, a on udzieli Ci niezbędnych informacji. Nie wiesz jak skontaktować się ze sklepem? Wejdź na stronę internetową sklepu, w którym zrobiłeś zakupy, kliknij zakładkę "Kontakt" i skorzystaj z formularza kontaktowego lub poszukaj w regulaminie sklepu danych kontaktowych, takich jak adres e-mail lub telefon.

Czy muszę wysłać sprzedawcy otrzymane potwierdzenie transakcji?

Za jakie zamówienie dokonałem zapłaty?

Jak płacić kartą przez internet?

Dlaczego moja płatność za zakupy nie została zrealizowana?

Porozmawiajmy