W czym możemy
Ci pomóc ?

Kim jesteśmy?

Blue Media S.A. jest krajową instytucją płatniczą nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) i posiada zgodę Narodowego Banku Polskiego (NBP) na prowadzenie Systemu Płatności BlueCash.

Mamy certyfikat PCI DSS i działamy zgodnie z normą ISO 27001. Nasze rozwiązania spełniają wymogi branżowych regulatorów: NBP, KNF, UKE, PUODO i Rzecznika Finansowego.

Płatność

Skorzystaj z opracowanej przez nas bazy wiedzy, w której znalazły się odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania związane z zakupami przez internet. Wyjaśniamy, między innymi, co możesz zrobić jeżeli chcesz anulować swoje zamówienie, po jakich czasie wpłacone przez Ciebie środki trafią do sklepu internetowego oraz gdzie możesz znaleźć numer rachunku i pozostałe dane niezbędne do przelewu. Jeżeli poniższe informacje okażą się dla Ciebie niewystarczające - skontaktuj się z naszym zespołem, a odpowiemy na wszystkie Twoje pytania. Jesteśmy tu, żeby Ci pomóc.

Zleciłem płatność, ale środki nie zostały pobrane z mojego konta. Czy Blue Media S.A. pobierze prowizję od tej transakcji?

Jeżeli nie dokonałeś płatności (środki nie zostały pobrane z Twojego konta), nie obciążymy Cię żadnymi opłatami.

Kliknąłem "zapłać" na stronie sklepu, ale chcę zrezygnować z zamówienia. Co teraz?

W każdej chwili, do momentu autoryzacji płatności, możesz przerwać proces i nie finalizować transakcji. Jeżeli nie potwierdzisz płatności, transakcja się przeterminuje i zostanie anulowana - żadne środki nie zostaną pobrane z Twojego konta. Możesz również poinformować sprzedawcę, że chcesz anulować złożone zamówienie, żeby ten nie musiał się z Tobą kontaktować w tej sprawie. Nie wiesz jak skontaktować się ze sklepem? Wejdź na stronę internetową sklepu, w którym zrobiłeś zakupy, kliknij zakładkę "Kontakt" i skorzystaj z formularza kontaktowego lub poszukaj w regulaminie sklepu danych kontaktowych, takich jak adres e-mail lub telefon.

Kliknąłem "zapłać" na stronie sklepu, ale nie chcę płacić za zamówienie za pośrednictwem Blue Media S.A. Co mogę zrobić?

W każdej chwili, do momentu autoryzacji płatności, możesz przerwać proces i nie finalizować transakcji. Jeżeli nie potwierdzisz płatności, transakcja się przeterminuje i zostanie anulowana - żadne środki nie zostaną pobrane z Twojego konta. Jeżeli nie chcesz kontynuować transakcji - nie musisz nam tego zgłaszać. Zlecenie samo się anuluje.

Nie mieszkam w Polsce. Czy mogę zlecić płatność z zagranicznego banku?

Tak. Żeby płatność się powiodła należy wybrać płatność kartą VISA lub Mastercard (jeżeli sklep udostępnia taką metodę płatności). Przelewy zagraniczne nie są obsługiwane przez żaden z kanałów płatności bankowych.

Zostałem przekierowany na stronę banku, ale nie mogę się zalogować. Co teraz?

Upewnij się, że wpisujesz poprawny login i hasło. Jeżeli dane się zgadzają, sprawdź, czy Twój bank nie ma chwilowej awarii. System do szybkich płatności nie obsługuje kont firmowych, więc jeśli próbujesz zalogować się właśnie do takiego konta, niestety będzie to niemożliwe. System przekieruje Cię do systemu logowania dla klientów indywidualnych.

Podczas dokonywania płatności wybrałem zły bank. Czy i jak mogę go zmienić?

Sprawdź swoją skrzynkę mailową, gdzie może czekać na Ciebie wiadomość od Blue Media S.A. zawierająca link umożliwiający finalizację transakcji. Standardowo link jest aktywny przez 6 dni od daty wygenerowania zlecenia płatniczego. Po kliknięciu w link system przekieruje Cię do kroku umożliwiającego wybór metody płatności, gdzie będziesz mógł wybrać właściwy bank. O tym, czy znajdziesz w skrzynce taką wiadomość decydują ustawienia danego sklepu internetowego. Jeżeli wśród wiadomości nie znajdziesz tej z linkiem, jedynym wyjściem jest ponowne złożenie zamówienia i przejście przez proces transakcyjny do końca. Nie musisz się martwić pierwszym, nieopłaconym zamówieniem - zostanie anulowane.

Chciałem dokonać opłaty, ale po kliknięciu przycisku "zapłać" nic się nie dzieje. Co teraz?

Jest kilka wyjść z tej sytuacji. Zacznij od sprawdzenia, czy możesz zrealizować płatność: na innym urządzeniu mobilnym lub stacjonarnym, korzystając z innej przeglądarki, po wyczyszczeniu pamięci podręcznej, po odświeżeniu strony. Jeżeli żaden z kroków nie przyniesie efektu, zrób zrzut ekranu z widocznym adresem URL i prześlij go do nas za pośrednictwem poniższego formularza kontaktowego. Pamiętaj, żeby w danych kontaktowych podać adres mailowy przypisany do transakcji, czyli ten którego użyłeś podczas dokonywania zakupów. var id = "blad_przy_zakupie"; var formularz = $("#lms_form"); $( document ).ready(function() { generateForm(); preventDefaultSend(); validateForm(); });

W trakcie dokonywania opłaty wyrzuciło mnie ze strony. Jak mogę dokończyć transakcję?

Sprawdź swoją skrzynkę mailową, gdzie może czekać na Ciebie wiadomość od Blue Media S.A. zawierająca link umożliwiający finalizację transakcji. Standardowo link jest aktywny przez 6 dni od daty wygenerowania zlecenia płatniczego. O tym, czy znajdziesz w skrzynce taką wiadomość decydują ustawienia danego sklepu internetowego. Jeżeli wśród wiadomości nie znajdziesz tej z linkiem, jedynym wyjściem jest ponowne złożenie zamówienia i przejście przez proces transakcyjny do końca. Nie musisz się martwić pierwszym, nieopłaconym zamówieniem - zostanie anulowane.

Nie mam konta w żadnym z banków, które wyświetliły się na stronie płatności. Co mogę zrobić?

Wybierz opcję "Mam konto w innym banku". Wówczas system wygeneruje dane do przelewu, których należy użyć, żeby sfinalizować transakcję. Ważne: w takich wypadach wykonywany jest przelew międzybankowy, który jest księgowany zgodnie z przyjętym przez bank harmonogramem. Np. przelew zlecony w weekend może zostać zaksięgowany dopiero w poniedziałek.

Jakie dane widnieją na potwierdzeniu wpłaty?

Na potwierdzeniu wpłaty widnieją nastepujące dane: informację o odbiorcy płatności numer zamówienia identyfikator transakcji kwotę transakcji kwotę ewentualnej prowizji dla Blue Media S.A. łączną kwotę datę otrzymania zlecenie płatniczego Oto przykład potwierdzenia wpłaty (widok potwierdzeń może się różnić w zależności od sprzedawcy).

Sklep twierdzi, że nie otrzymał mojej wpłaty. Jak sprawdzić, czy transakcja została zrealizowana ?

Zacznij od upewnienia się, czy środki zostały rzeczywiście pobrane z Twojego konta. Jeżeli tak, wyślij sprzedawcy potwierdzenie przelewu. To powinno stanowić wystarczający dowód na opłacenie przez Ciebie zamówienia. Nie wiesz jak skontaktować się ze sklepem? Wejdź na stronę internetową sklepu, w którym zrobiłeś zakupy, kliknij zakładkę "Kontakt" i skorzystaj z formularza kontaktowego lub poszukaj w regulaminie sklepu danych kontaktowych, takich jak adres e-mail lub telefon.

Otrzymałem e-mail z informacją o rozpoczęciu transakcji. Czy to potwierdzenie, że została zrealizowana?

Nie. Ten e-mail informuje o tym, że przyjęliśmy zlecenie transakcji. Gdy zostanie ona zrealizowana, powinieneś otrzymać od nas kolejną wiadomość z potwierdzeniem statusu.

Nie otrzymałem potwierdzenia dokonanej płatności. Jak mogę sprawdzić, czy sklep otrzymał zapłatę za zamówienie?

Zacznij od upewnienia się, czy środki zostały rzeczywiście pobrane z Twojego konta. Jeżeli tak, sprawdź, czy wiadomość z potwierdzeniem płatności nie trafiła przypadkiem do folderu SPAM lub do innej zakładki. Jeżeli otrzymałeś od nas wiadomość o zarejestrowaniu transakcji - oznacza to, że opłata została poprawnie przekazana do sprzedawcy.

Czy i jak mogę wycofać transakcję?

Niestety nie ma możliwości automatycznego wycofania transakcji. Jeżeli z jakichś przyczyn chcesz zrezygnować z zamówienia - niezwłocznie skontaktuj się z podmiotem, z którego usług skorzystałeś. Nie wiesz jak skontaktować się ze sklepem lub innym usługodawcą? Wejdź na stronę internetową podmiotu, z usług którego skorzystałeś, kliknij zakładkę "Kontakt" i skorzystaj z formularza kontaktowego lub poszukaj w regulaminie danych kontaktowych, takich jak adres e-mail lub telefon.

Chcę zmienić formę płatności na „za pobraniem”. Jak to zrobić?

Zwykle najskuteczniejszym i najszybszym sposobem jest po prostu złożenie nowego zamówienia, podczas którego wybierzesz metodę płatności "za pobraniem". Jeżeli opłaciłeś już zamówienie - skontaktuj się ze sklepem, w którym zrobiłeś zakupy, a on udzieli Ci niezbędnych informacji. Nie wiesz jak skontaktować się ze sklepem? Wejdź na stronę internetową sklepu, w którym zrobiłeś zakupy, kliknij zakładkę "Kontakt" i skorzystaj z formularza kontaktowego lub poszukaj w regulaminie sklepu danych kontaktowych, takich jak adres e-mail lub telefon.

Czy muszę wysłać sprzedawcy otrzymane potwierdzenie transakcji?

Za jakie zamówienie dokonałem zapłaty?