O usłudze

Płatności online w e-commerce to jedna z naszych najpopularniejszych usług. Tysiące sklepów i miliony ich klientów korzystają z niej na co dzień realizując zakupy przez internet. W poniższej bazie wiedzy znajdziesz najważniejsze informacje dotyczące naszej bramki płatniczej oraz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania związane z dostawą, płatnościami, czy spornymi sytuacjami, jakie zdarzają się czasami podczas zakupów online. Jeżeli poniższe informacje okażą się dla Ciebie niewystarczające - skontaktuj się z naszym zespołem, a odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.

Dlaczego moja płatność za zakupy nie została zrealizowana?

Brak płatności za zakupy może mieć różne przyczyny. Najczęściej są to: brak wystarczających środków na Twojej karcie lub rachunku bankowym, błędnie podane dane z karty np. numer karty czy kod CVV, przekroczony limit kwoty lub liczby transakcji na Twojej karcie lub rachunku bankowym, bank odmówił zaakceptowania płatności, karta jest zablokowana, użycie niepoprawnych danych do logowania do banku, przekroczenie czasu na wpisanie kodu BLIK (kod BLIK wygasł), wprowadzenie błędnego kodu BLIK. Jeżeli nie wystąpiła żadna z opisanych sytuacji, spróbuj ponownie zlecić płatność. Możesz to zrobić np. klikając w link, który czasami znajduje się w wiadomości e-mail informującej o rozpoczęciu transakcji. Jeżeli nie znajdziesz linka w mailu – spróbuj poszukać go bezpośrednio na swoim koncie klienta w sklepie internetowym. Jeśli zrobiłeś zakupy jako niezalogowany użytkownik – dokonaj nowego zakupu lub skontaktuj się ze sklepem. Jeśli żadna z prób płatności nie przyniesie pozytywnego skutku – skontaktuj się z nami za pośrednictwem poniższego formularza. var id = "potwierdzenie_platnosci_v2"; var formularz = $("#lms_form"); $( document ).ready(function() { generateForm(); preventDefaultSend(); validateForm(); });

Czy i jak mogę sprawdzić, czy zamówienie zostało przeze mnie opłacone?

Zaloguj się do swojej bankowości internetowej i sprawdź, czy środki zostały pobrane z konta. Jeżeli tak, zajrzyj do skrzynki mailowej i sprawdź, czy wiadomość od Blue Media S.A. potwierdzająca realizację transakcji do danego sklepu do Ciebie dotarła - mogła trafić do SPAMu lub innego folderu, więc sprawdź je dokładnie. Jeżli środki nie zostały pobrane z Twojego konta oznacza to, że transakcja nie zostanie zrealizowana. Potwierdzenie mailowe jest dowodem na poprawne dokonanie zapłaty za zamówienie. Jeżeli odbiorca w dalszym ciągu twierdzi, iż nie otrzymał zapłaty, może skontaktować się bezpośrednio z nami i wyjaśnić sytuację.

Gdzie znajdę dane do przelewu zagranicznego?

System Blue Media nie obsługuje przelewów zagranicznych - dlatego nie udostępniamy kodów BIC/SWIFT czy też numeru IBAN. Żeby móc wykonać taką płatność - skontaktuj się ze sklepem internetowym, który dostarczy Ci niezbędne dane do przelewu. Nie wiesz jak skontaktować się ze sklepem? Wejdź na stronę internetową sklepu, w którym zrobiłeś zakupy, kliknij zakładkę "Kontakt" i skorzystaj z formularza kontaktowego lub poszukaj w regulaminie sklepu danych kontaktowych, takich jak adres e-mail lub telefon. Możesz również dokonać płatności kartą. Jeśli nie masz pewności, jak to zrobić – skorzystaj z tej instrukcji , gdzie wytłumaczyliśmy cały proces krok po kroku.

Jak wygląda potwierdzenie wpłaty za pośrednictwem Blue Media S.A.?

Mail z potwierdzeniem transakcji zawiera zazwyczaj: informację o odbiorcy płatności numer płatności identyfikator transakcji kwotę transakcji opłatę za realizację transakcji łączną kwotę datę otrzymania zlecenia W wiadomości znajdują się również link do Centrum Pomocy Blue Media. Oto przykład potwierdzenia wpłaty (widok potwierdzeń może się różnić w zależności od sprzedawcy).

Czy sklepy z płatnościami Blue Media S.A. są bezpieczne?

Blue Media S.A. gwarantuje pełne bezpieczeństwo transakcji płatniczych. Każde połączenie ze stroną płatności jest szyfrowane i zabezpieczone przez certyfikat SSL, chroniący dane użytkownika i dane transakcyjne. Jesteśmy krajową instytucją płatniczą nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) i posiadamy zgodę Narodowego Banku Polskiego (NBP) na prowadzenie Systemu Płatności BlueCash. Mamy certyfikat PCI DSS i działamy zgodnie z normą ISO 27001. Nasze rozwiązania spełniają wymogi branżowych regulatorów: NBP, KNF i PUODO.

Nie mieszkam w Polsce. Czy mogę zlecić płatność z zagranicznego banku?

Czy muszę wysłać sprzedawcy otrzymane potwierdzenie transakcji?

Za jakie zamówienie dokonałem zapłaty?

Porozmawiajmy