O usłudze

Płatność automatyczna za rachunki od dostawców energii, internetu, czy telewizji to bardzo prosta usługa, którą możesz aktywować po zalogowaniu się do elektronicznego biura obsługi klienta swojego usługodawcy. W poniższej bazie wiedzy znajdziesz wszystkie niezbędne informacje o zasadach działania usługi, w tym: o dostępności, kosztach i metodach zarządzania płatnościami automatycznymi. Jeżeli poniższe informacje okażą się niewystarczające - skontaktuj się z naszym zespołem. Z chęcią odpowiemy na Twoje pytania.

Jak włączyć i wyłączyć płatność automatyczną?

Jak włączyć? Aktywacja usługi odbywa się w dwóch krokach. Zaloguj się do eBOK-a swojego usługodawcy po otrzymaniu informacji o wystawieniu nowej faktury i wybierz opcję płatności online. Uruchomisz w ten sposób bramkę płatności, która pozwoli Ci zarówno opłacić bieżącą fakturę, jak i aktywować płatność automatyczną, dzięki której kolejne faktury opłacą się same. Podaj dane do logowania do serwisu Płatności automatyczne Blue Media, żeby przejść do wyboru wcześniej zapisanej karty płatniczej lub zarejestrować nowe konto i dodać kartę. Następnie zleć przelew za rachunek. Po jego opłaceniu otrzymasz informację o włączeniu płatności automatycznej oraz instrukcje dotyczące zarządzania płatnościami w serwisie. Wiadomości trafią na Twoją skrzynkę mailową. To wszystko. Od teraz Twoje rachunki będą opłacać się same.   Jak wyłączyć? Zaloguj się do serwisu Blue Media, wejdź w zakładkę ''Opłaty automatyczne'', wybierz dostawcę, u którego chcesz wyłączyć płatność automatyczną i kliknij ''Wstrzymaj automatycznej opłacanie rachunków''. Żeby zapisać zmiany - przepisz kod SMS, który prześlemy na Twój numer telefonu. W każdej chwili możesz skorzystać z opcji ''Wznów płatność automatyczną''. Jeżeli chcesz zrezygnować z usługi - użyj ''Zrezygnuj z automatycznego opłacania kolejnych rachunków''.

Jak zarządzać płatnością automatyczną?

Wszystkie działania związane z usługą płatności automatycznej możesz podjąć po zalogowaniu się do serwisu Blue Media. Możliwe akcje: Aktywacja powiadomień Możesz ustawić dodatkowe powiadomienia SMS, które otrzymasz za każdym razem, gdy dostawca wystawi nową fakturę do zapłaty wraz z terminem płatności i będziesz miał wszystko pod kontrolą. Ustawienie dnia płatności Automatyczna płatność może być realizowana w dwóch terminach: 2-4 dni robocze po wystawieniu faktury lub na 1-2 dni przed upływem terminu płatności. To Ty decydujesz, kiedy środki mają zostać pobrane z wskazanego przez Ciebie źródła. Określenie limitu płatności Możesz zadecydować o maksymalnej kwocie, jaka może zostać pobrana z tytułu płatności za rachunki. Dzięki temu zyskujesz pełną kontrolę nad wydatkami. Wskazanie źródła płatności W każdej chwili możesz zmienić kartę, z której będą pobierane środki. Cały czas pracujemy nad rozszerzeniem dostępnych metod płatności. Włączenie i wyłączenie płatności automatycznej Możesz to zrobić w dowolnym momencie. Wystarczy, że wejdziesz w zakładkę ''Opłaty automatyczne'' i wybierzesz kafelek z nazwą danego dostawcy, po czym klikniesz ''Wstrzymaj automatyczne opłacanie kolejnych rachunków'' lub ''Zrezygnuj z automatycznego opłacania kolejnych rachunków''. Pierwsza opcja pozwala dezaktywować usługę na pewien czas, a druga skutkuje jej całkowitym usunięciem.

U jakich Dostawców, mogę włączyć płatność automatyczną bezpośrednio w eBOKu?

Partnerami Blue Media S.A. są aktualnie następujący dostawcy: Innogy Polska, Vectra, UPC oraz PGE. Po zalogowaniu się do eBOK-a danego usługodawcy, możesz w prosty sposób aktywować usługę płatności automatycznej za rachunki. Przejdź do eBOK UPC Przejdź do eBOK Innogy Przejdź do eBOK PGE Przejdź do eBOK Vectra

Jak przebiega proces realizacji płatności automatycznej?

W dniu płatności pobierzemy odpowiednią kwotę z wskazanego przez Ciebie źródła płatności i przekażemy je Twojemu usługodawcy. W dniu pojawienia się nowego rachunku do zapłaty oraz dzień przed realizacją płatności otrzymasz powiadomienie e-mail z informacją o wysokości faktury i dacie planowanej transakcji. Jeżeli aktywujesz powiadomienia SMS, otrzymasz potrzebne informacje również na swój telefon.

Na czym polega usługa Płatność automatyczna?

Dzięki usłudze Płatność automatyczna, należność za rachunki od różnych dostawców mogą płacić się same. To znaczy, że po aktywacji usługi i dodaniu wybranej przez Ciebie formy płatności - środki będą pobierane automatycznie ze wskazanego przez Ciebie źródła - w wyznaczonym przez Ciebie terminie. W dniu otrzymania rachunku w serwisie Płatności automatyczne Blue Media oraz dzień przed realizacją płatności automatycznej otrzymasz e-mail z informacją o planowanym zleceniu przelewu. Płatność dojdzie do skutku tylko wtedy, gdy na wskazanym rachunku będzie wystarczająca ilość środków. Płatność możesz aktywować z poziomu eBOK Twojego dostawcy: przejdź do eBOK UPC przejdź do eBOK Innogy przejdź do eBOK PGE przejdź do eBOK Vectra Jeżeli z jakichś przyczyn w danym miesiącu będziesz chciał wstrzymać płatności automatyczne - możesz to zrobić: wysyłając SMS o treści: Anuluj pod numer 4455 - anulowanie jest możliwe do końca dnia poprzedzającego planowaną płatność; lub po zalogowaniu do serwisu Blue Media - anulowanie jest możliwe aż do momentu zlecenia płatności automatyczne.

U jakich dostawców mogę automatycznie opłacać rachunki?

Obecnie możesz skorzystać z automatycznych płatności za rachunki od UPC, Innogy, PGE oraz Vectra.

Czym jest eBOK?

eBOK, to elektroniczne biuro obsługi klienta, czyli serwis, do którego możesz się zalogować, żeby sprawdzić aktualne zobowiązania wobec danego usługodawcy lub przypomnieć sobie zakres oferty. Żeby zalogować się do eBOK-a, potrzebujesz loginu i hasła - ustalasz je rejestrując w eBOK-u. Będąc zalogowanym, możesz również aktywować usługę Płatność automatyczna, dzięki której Twoje rachunki będą się opłacać samoistnie - środki na opłacenie faktury będą pobierane z karty płatniczej, którą podepniesz w serwisie Płatności automatyczne Blue Media.

Porozmawiajmy?