Bezpieczeństwo

Płatności elektroniczne jeszcze łatwiejsze i bezpieczniejsze

Jakiś czas temu w życie weszły bardzo ważne zmiany unijnych dyrektyw w sprawie usług płatniczych i rachunków płatniczych oraz innych unijnych przepisów, które mają na celu podniesienie bezpieczeństwa i wygody płatności realizowanych online. Co te zmiany w prawie oznaczają dla Ciebie? Dzięki nim realizowane przez Ciebie płatności elektroniczne będą nie tylko bezpieczniejsze i wygodniejsze, lecz również tańsze. Oto kilka przykładów: jeżeli płacisz kartą wydaną w UE – nie możesz być obciążany dodatkowymi kosztami; każda osoba mieszkająca legalnie w UE ma prawo do posiadania rachunku bankowego umożliwiającego dokonywanie płatności elektronicznych – ma on być udostępniany nieodpłatnie lub za rozsądną opłata; jeden rachunek w euro wystarcza do wykonywania wszystkich płatności w całej Europie. Od teraz płatności transgraniczne w euro będą Cię kosztować tyle samo, co płatności krajowe w euro – co znacznie usprawni i ułatwi np. zakupy w zagranicznych sklepach internetowych. Wszystkich podróżujących po krajach UE z pewnością ucieszy również fakt, że wypłata gotówki w euro z bankomatów nie należących do sieci banku, w którym posiada się konto, powinna kosztować tyle samo, co w kraju rodzimym. Zmiany narzucają również na odbiorców płatności obowiązek informacyjny, dzięki któremu zawsze masz prawo wiedzieć jakie opłaty – o ile są w ogóle pobierane – mają zastosowanie do Twoich płatności. Nowe przepisy unijne zapewniają sprawną realizację Twoich płatności elektronicznych. W przypadku wystąpienia problemu Twój bank lub inny dostawca usług płatniczych musi zareagować na skargę w ciągu 15 dni roboczych. Jeżeli zaproponowane rozwiązanie Cię nie zadowala, możesz zwrócić się o pomoc do właściwego organu krajowego. Wszystkie zmiany i ich skutki zostały opisane w specjalnej broszurze, którą możesz pobrać klikając w poniższy link – do czego zachęcamy. Pobierz broszurę

Szybkie płatności online za polisę ubezpieczeniową LINK4

Szybkie płatności online za polisy ubezpieczeniowe LINK4 Dzięki partnerstwu LINK4 i Blue Media S.A. już teraz możesz w łatwy, ale bezpieczny sposób opłacić nową polisę lub przedłużyć tę, którą już posiadasz. W otrzymanej od LINK4 wiadomości e-mail lub SMS znajdziesz link do płatności, który Ci to umożliwi. Wystarczy, że w niego klikniesz, potwierdzisz płatność i gotowe – Twoja polisa ubezpieczeniowa już jest opłacona. Proste, prawda? Usługa jest zabezpieczona na wielu płaszczyznach, zarówno w zakresie ochrony danych, jak i bezpieczeństwa samej transakcji: 01 Nadawcą SMS jest firma LINK4 02 Nadawcą wiadomości e-mail jest “Blue Media w imieniu Link4”, a dokładny adres wysyłki to no−reply@bluemedia.pl, wiadomości są dodatkowo zabezpieczone certyfikatem 03 W wiadomościach e-mail i SMS zawsze znajduje się numer polisy, której dotyczy płatność 04 Link do płatności zaczyna się zawsze od https://s.bm.pl – później następuje ciąg znaków (liter i cyfr) 05 Po kliknięciu w link do płatności następuje przekierowanie do bramki płatniczej Blue Media z wyborem metody płatności - na górze strony umieszczone jest logo LINK4 06 Na stronie płatności zawsze znajdują się również dane związane z transakcją - kwota oraz odbiorca 07 Bramka płatności również jest zabezpieczona certyfikatem – możesz to sprawdzić klikając w ikonę kłódki widoczną przy adresie strony Dlaczego warto korzystać z płatności online za ubezpieczenia? Możesz w bardzo szybki sposób opłacić polisę, o której zapomniałeś i nieprzerwanie korzystać z ubezpieczenia. Wybierając płatność online, możesz uregulować należność wygodnie, w dowolnym miejscu czy czasie, (nawet ostatniego dnia), ponieważ masz pewność, że płatność dotrze do LINK4 na czas. Link do płatności zachowuje ważność przez 6 dni od dostarczenia. Usługa jest bezpłatna – ponosisz wyłącznie opłatę za ubezpieczenie. Możesz w dowolnej chwili wykupić ubezpieczenie samochodu, którego używasz na co dzień. Zgodnie z prawem, brak polisy może mieć nieprzyjemne konsekwencje, przede wszystkim finansowe. Przepisy w tym zakresie reguluje Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG). Chcesz szybko i wygodnie opłacić swoje OC? Otwórz otrzymaną od LINK4 wiadomość e-mail lub SMS i kliknij link do płatności. Jeżeli nie masz pewności, czy SMS lub e-mail pochodzi od LINK4 lub chcesz się po prostu upewnić – skontaktuj się z LINK4, a zespół udzieli Ci wszystkich potrzebnych informacji. Jeśli z jakichś przyczyn nie chcesz opłacać polisy ubezpieczeniowej – poinformuj o tym LINK4 klikając: gdy chcesz odstąpić od umowy gdy doszło do sprzedaży samochodu gdy samochód został zezłomowany gdy doszło do kradzieży samochodu Bezpieczeństwo transakcji Blue Media S.A., jako operator płatności, gwarantuje pełne bezpieczeństwo płatności za pomocą linku. Jeżeli chcesz się upewnić, czy e-mail lub SMS rzeczywiście pochodzi od LINK4: 01 sprawdź nadawcę wiadomości (powinna nim być firma LINK4); 02 sprawdź, czy wiadomość e-mail ma certyfikat bezpieczeństwa (ta od LINK4 ma go zawsze); 03 skontaktuj się z LINK4 i zapytaj czy firma wysyłała taką wiadomość (link do płatności jest ważny aż 6 dni, więc masz dużo czasu, żeby upewnić się co do wiarygodności wiadomości). W przypadku jakichkolwiek pytań – zapraszamy do kontaktu z zespołem LINK4. 22 446 67 28

Bezpieczeństwo - o czym pamiętać płacąc online?

Płatności online to nie tylko zakupy przez internet. To również płatności za rachunki, doładowania telefonów, zakup dostępu do usług multimedialnych i wiele innych. Ty również pewnie większość należności opłacasz online, zgadza się? Jako dostawca bramki płatniczej dbamy o to, żeby nasze rozwiązania spełniały wszystkie normy bezpieczeństwa. Jest jednak kilka rzeczy, o których Ty, jako osoba zlecająca płatność online, również musisz pamiętać. Oto one. Uważaj na fałszywe faktury Co jakiś czas w sieci pojawiają się ostrzeżenia przed fałszywymi fakturami, które trafiają na skrzynki mailowe klientów sieci telefonicznych, dostawców energii i innych mediów. Wiadomości są zbliżone wyglądem i zawartością do tych, które wysyłane są przez usługodawców, dlatego tak ważne jest, żeby dokładnie je sprawdzić zanim zlecimy płatność. Na co zwrócić uwagę? Przede wszystkim na adres e-mail nadawcy - oszuści często posługują się adresami, które od razu sygnalizują, że coś jest nie tak, np. nbmgtllex@platnosci-play.cz. Jeśli zobaczysz podobny adres, niezwłocznie oznacz wiadomość jako SPAM. Jeżeli nie będziesz mieć pewności - sprawdź z jakiego adresu dotychczas przychodziły do Ciebie wiadomości od usługodawcy, pod którego chce się podszyć oszust. Np. firma Play zawsze wysyła faktury z maila: awizo@mojefinanseplay.pl. Warto również zalogować się do eBOK-u danego usługodawcy i sprawdzić czy rzeczywiście znajduje się w nim nowa faktura do opłacenia. Jeżeli klikniesz "Zapłać" bez upewnienia się, że faktura rzeczywiście pochodzi od firmy, z usług której korzystasz, bardzo możliwe, że oszust podejmie próbę zainfekowania Twojego urządzenia. Dlatego pamiętaj również o tym, żeby chronić komputer, laptop czy smartfon odpowiednim antywirusem. Uważaj na maile z prośbą o zalogowanie się To kolejna popularna forma phishingu, czyli próby wyłudzenia poufnych danych. Oszuści podszywają się najczęściej pod banki i pod błahym pretekstem zachęcają do zalogowania się do bankowości internetowej. W takich sytuacjach warto pamiętać o tym, że banki zazwyczaj nie wysyłają takich próśb, więc sam fakt otrzymania takiej wiadomości powinien Cię zaalarmować. W tym wypadku również sprawdź adres e-mail, z jakiego przyszła wiadomość oraz URL strony, od której próbuje Cię odesłać. Jeżeli wiadomość rzeczywiście pochodzi od banku, adres e-mail powinien być jego w domenie, np. jakisadres@ing.pl, podobnie jak sam URL. Jeżeli trafi do Ciebie podejrzana wiadomość - zgłoś to do swojego banku, żeby ten mógł ostrzec innych klientów o podejmowanych próbach oszustwa. Strzeż się wujków z zagranicy lub szejków, którzy chcą się podzielić majątkiem Sztuczka stara jak płatności online. Jeżeli do Twojej skrzynki trafi wiadomość w języku angielskim (lub przetłumaczona z użyciem translatora na język polski), mówiąca o tym, że trafią do Ciebie miliony dolarów, pod warunkiem że podasz swój numer konta i kilka innych wrażliwych danych - od razu oznacz ją jako SPAM. Takie cudowne zrządzenia losu niestety się nie zdarzają. To zwykła próba wyłudzenia danych. Nie robiłeś zakupów online? To za nie nie płać Kolejna popularna próba oszustwa polega na wysyłce wiadomości, które imitują potwierdzenie złożenia zamówienia w sklepie internetowym wraz z prośbą o uregulowanie fikcyjnej należności. Wiemy, że zdarzają się sytuacje, gdy robimy zakupy w pośpiechu lub nie do końca świadomie, ale nawet wtedy - zawsze upewniaj się, że płacisz za coś, co rzeczywiście zostało przez Ciebie zamówione. Jeżeli cokolwiek budzi Twoje wątpliwości: adres e-mail nadawcy, nazwa sklepu internetowego, kwota zamówienia - spróbuj skontaktować się danym sklepem w inny sposób i potwierdzić, że to od niego pochodzi otrzymana wiadomość. Pod żadnym pozorem nie pobieraj plików dołączonych do podejrzanej wiadomości i nie loguj się do bankowości internetowej za pośrednictwem otrzymanego linka. To tylko niektóre z popularnych form wymuszenia danych lub zainfekowania Twojego urządzenia złośliwym oprogramowaniem. Często zdarza się, że oszuści podszywający się pod pracowników banku, kontaktują się drogą telefoniczną i proszą o podanie kluczowych danych, w tym np. loginu i hasła do bankowości. Prawdziwy konsultant nigdy nie poprosi Cię o te dane! Dlatego jeżeli usłyszysz w słuchawce głos, który Cię o to prosi - możesz mieć pewność, że to oszust. Niezwłocznie zakończ rozmowę, zgłoś sprawę na policję i dodaj numer telefonu do listy blokowanych połączeń.

Porozmawiajmy